ما را در اینستاگرام دنبال کنید :

تچرا Tachra

انواع کناف سقف

دسته بندی


محبوب ترین مقاله ها


Introducing Labell stretch ceilings
۲۵ بهمن ۱۴۰۲

Introducing Labell stretch ceilings سقف های کشسان از مدرن ترین انواع سقف کاذب ...

The application of linear lights in the false ceiling of knauf
۳ بهمن ۱۴۰۲

The application of linear lights in the false ceiling of knauf در حال ...

Introducing Aquaplus a new product of Kplus company
۸ آبان ۱۴۰۲

Introducing Aquaplus, a new product of Kplus company پانل مسلح سیمانی از محبوب ...

Introduction and application of mineral fiber acoustic tile
۲۴ مهر ۱۴۰۲

Introduction and application of mineral fiber acoustic tile در این سال های اخیر ...

Advantages and features of K Plus powder products
۱۸ مهر ۱۴۰۲

Advantages and features of K Plus powder products محصولات پودری کی پلاس در ...

Introduction of knauf plaster coated panels
۲۶ شهریور ۱۴۰۲

Introduction of knauf plaster coated panels در بحث ساخت و ساز، بهره وری ...

برچسب ها


انواع سقف کناف

انواع کناف سقف

انواع کناف سقف ؛ با توجه به کیفیت و طرح بندی های آن بسیار متنوع می باشد . کناف سقف یکی از جدید ترین متد های پوشش سقف های کاذب هستش. در دنیای امروز مفهوم دکوراسیون نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و افراد اهمیت زیادی به زیبایی داخلی منازل می دهند.

داشتن خانه ای با فضایی شیک و مدرن می تواند تاثیر زیادی در روحیه افراد داشته باشد و باعث حس نشاط و سرزندگی اهالی خانه شود.

کناف چیست ؟

 

کناف نوعی سقف با روکشی از جنس گچ است. این کناف ها نسل جدیدی از روکش های گچی هستند که در ساخت و ساز ها مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع کناف سقف
انواع کناف سقف

استفاده از کناف ها  از کجا رواج پیدا کرد ؟ 

سال 1999 شرکتی به نام کناف توسط دو برادر تاسیس شد که به سرعت محبوب شد و استفاده ازاین کناف ها در بسیاری از کشور ها طرفدار پیدا کرد. کناف کاری در واقع جایگزین رابیتس کاری (شبکه بندی فلزی) می باشد.

سقف های کنفی بسیار انعطاف پذیر هستند بنابراین می توان طرح ها و اشکال مختلفی در آن ها ایجاد کرد ، میتوان با استفاده از نورپردازی های مختلف جذابیت این سقف ها را چند برابر کرد.

استفاده از کناف ها  از کجا رواج پیدا کرد ؟ 
استفاده از کناف ها  از کجا رواج پیدا کرد ؟

انواع کناف سقف چیست ؟

انواع کناف سقف چیست؟ کناف ها به طورکلی به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

کناف های ثابت و متحرک

کناف سقف متحرک:  این کناف ها قابلیت جدا شدن دارند ، این سقف ها بسیار متنوع اند و امکان نصب سریع ، تعمیر آسان و دسترسی به تاسیسات پشتی سقف را دارند.

کناف سقف ثابت : در کناف سقف ثابت همانطور که از اسمش پیداست امکان جدا سازی پنل ها وجود ندارد. کناف سقف ثابت به دو دسته تقسیم می شوند 1. کناف های ثابت ساده. 2. کناف های ثابت طرح دار

کناف ساده: در نوع ساده ی کناف همان سقف های کاذب بدون درز کار می شوند.  این مدل از سقف ها این امکان را دارند که بلافاصله بعد از رنگ آمیزی سقف نصب شوند .

کناف طرح دار سقف: این کناف ها امکان همگام سازی با فضای داخلی خانه هارا دارند و با به کار بردن صحیح آن ها می توانید دکوراسیون داخلی بی نظیری را خلق کنید.

همچنین دیگر انواع سقف های کناف شامل: کناف سقف دورباکس و کناف سقف دکوراتیو است.

کناف سقف دورباکس (نور مخفی): در سقف کناف نورمخفی لامپ‌های شلنگی داخل لبه نورمخفی باکس سقف قرار ‌‌می‌گیرند.

کناف سقف تمام دکوراتیو: در این نوع کناف‌ کاری طرح‌های منحنی، نورمخفی ، ساده ، و طرح‌های دکوراتیو اطراف لوستر اجرا‌‌ می‌شوند.

کناف های ثابت و متحرک
کناف های ثابت و متحرک

چرا از انواع سقف های کنفی استفاده کنیم ؟

یکی از ویژگی های منحصر به فرد سقف های کنفی انعطاف پذیری آن هاست همین امر سبب می شود در برابر حوادث مختلف مثل زلزله از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

کناف اجزای مشخص و ساده ای دارد به همین علت نصب این سقف ها به راحتی انجام می شود. این سقف ها می توانند عایق حرارتی بالایی باشند به شرطی که درست نصب شوند.

ازدیگر ویژگی های مثبت این کناف ها می توان به رنگ پذیری بالای آن ها اشاره کرد ، می توان از رنگ های گوناگون برای دیزاین داخلی ساختمان ها با توجه به کاربرد استفاده کرد .

کناف ها کاربرد های بسیاری دارند یکی از این کاربرد ها که سبب پرطرفدار بودن این سقف ها می شود این است که سقف های کناف در برابر رطوبت و آتش سوزی مقاومت بالایی دارند. کناف ها از مصالحی ساخته می شوند که در صورت نیاز امکان بازیافت تا 75% دارند.   این سقف ها ضد اب هستند و می توان از آن ها در محیط های مرطوب مثل آشپزخانه ها استفاده کرد.

قیمت کناف سقف بسته به نوع انتخابی و تیم اجرایی متغیر است. هزینه مصالح و دستمزد سقف کناف ساده از 150 هزارتومان و سقف کناف دورباکس از 120 هزارتومان است اما با توجه به شرایط بی ثبات بازار بهتر است برای اطلاع دقیق از قیمت ها از طریق راه های تماس اقدام کنید.

چرا از انواع سقف های کنفی استفاده کنیم ؟
چرا از انواع سقف های کنفی استفاده کنیم ؟

محاسبه هزینه اجرای کناف‌ چگونه انجام می شود ؟

متخصصان اجرای کناف، با توجه به طرح و نوع کناف، از روش‌های متفاوتی برای اعلام قیمت استفاده‌‌ می‌کنند. که این روش ها عبارتند از:

متر مربع : در این روش ، قیمت برای هر متر مربع از سقف اعلام می‌شود.

متر طول : در روش متر طول ، قیمت به ازای هر متر طول باکس (که دور سقف اصلی اجرا می‌شود) اعلام می‌شود.

میزان کناف مصرف‌ شده : در این نوع قیمت‌گذاری ، قیمت برمبنای یک متر مربع از مصالح مصرف‌شده در میزان مصالح مصرف‌شده، در پایان کار ضرب شده و دستمزد متخصص در قیمت یک متر کناف گنجانده می‌شود.

قیمت تمام‌ شده یا مقطوع : در این روش متخصص بعد از بازدید حضوری و بررسی طرح، یک قیمت نهایی را پیشنهاد‌‌ می‌دهد.

محاسبه هزینه اجرای کناف‌ چگونه انجام می شود ؟
محاسبه هزینه اجرای کناف‌ چگونه انجام می شود ؟

آیا قیمت کناف سقف به ضخامت پنل بستگی دارد یا خیر ؟

پنل های کناف با سه ضخامت رایج 10 و7 و5 در بازار موجود هستند در غیر این صورت افزایش ضخامت کناف باعث افزایش هزینه ی کناف کاری می شود.

معمولا قیمت های اعلامی براساس قد 3 متر است اگر ارتفاع سقف از این مقدار بیش تر شود با توجه به متراژ هزینه تمام شده افزایش می یابد.

دستمزد اجرای کناف به صورت روز مزد چه قدر است؟ دستمزد اجرای کناف در پاییز 1400 حدود 500 هزار تومان در هر روز محاسبه می شود. برای اطلاع از قیمت انواع کناف سقف ارزان ، تچرا را دنبال کنید .

آیا قیمت کناف سقف به ضخامت پنل بستگی دارد یا خیر ؟
آیا قیمت کناف سقف به ضخامت پنل بستگی دارد یا خیر ؟

هزینه ی حمل و نقل مصالح کناف با چه کسی است ؟

بهتر است در ابتدای کار با با نصاب توافق کنید ، اگر تامین مصالح بر عهده ی نصاب باشد معمولا هزینه ی حمل ونقل نیز بر عهده ی اوست.

 تفاوت سقف کاذب و سقف کناف 

سقف های کاذب کناف نسبت به سقف های کاذب وزن کم تری دارند بنابراین از لحاظ هزینه به صرفه تر هستند و امکان حمل و نقل راحت تری دارند.

از دیگر تفاوت های سقف کناف با دیگر سقف های کاذب مقاومت آن است سقف های کناف حدود 14 برابر مقاوم تر از دیگر سقف ها هستند.

نصب سقف های کنفی نسبت به سایر سقف ها راحت تر است همین امر  سبب می شود هزینه ی اجرای  این سقف ها نسبت به سایر سقف ها پایین تر باشد.

انواع سقف های کنفی

باید بدانید که قصد دارید از سقف های کنفی در در کجا استفاده کنید . زیرا برای هر مکان با توجه به کاربردی که دارد بهتر است طرح مخصوص به خود انتخاب شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.